Pozyskiwanie klientów w sieci to walka z tysiącami innych firm. Jeśli nie chcesz zostać daleko w tyle, musisz zadbać o dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania, czyli tam, gdzie współcześni konsumenci najczęściej kierują swoje pytania. Warto na bieżąco kontrolować pozycję strony i analizować to, jak wypada ona na tle konkurencji. Ale jak to robić? Jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google? Odpowiedź w poniższym tekście.
Jak sprawdzić pozycję strony w Google bez narzędzi?
Najprostszym sposobem na sprawdzenie pozycji strony jest ręczne wpisywanie fraz, na które chcesz, aby wyświetlała się Twoja strona. Jest to metoda stosowana raczej przez właścicieli małych stron informacyjnych, które zawierają tylko kilka podstron. Zdecydowanie nie sprawdzi się w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych, gdzie konieczne byłoby sprawdzenie kilkuset czy nawet kilku tysięcy fraz. Takie działanie zajęłoby zbyt dużo czasu.
Jednak dla firm, które pozycjonują się na kilka fraz jest to tania i łatwa metoda, która nie wymaga specjalnej wiedzy i narzędzi.
Pamiętaj, aby przed wpisywaniem fraz wyłączyć lokalizację, usunąć historię wyszukiwania oraz historię plików cookie, a także wylogować się z konta Google i wszystkich aplikacji. W przeciwnym razie wyszukiwarka dopasuje wyniki do Twojej wcześniejszej aktywności, więc nie będą one adekwatne do rzeczywistej sytuacji.
Google Search Console – podstawowe narzędzie dla właścicieli stron
Inny sposób to skorzystanie z narzędzia Google Search Console (GSC), czyli podstawowego narzędzia dla każdego właściciela witryny internetowej. GSC jest darmowe, a założenie konta trwa zaledwie chwilę. Jest to jednak niezwykle pomocne i skuteczne narzędzie do analizowania pozycji w wyszukiwarce, a także śledzenia statystyk dotyczących ruchu. Oprócz tego GSC pozwala sprawdzić, jak wyszukiwarka widzi Twoją stronę i co warto poprawić, aby znaleźć się na lepszej pozycji.
W swoim panelu znajdziesz informacje na temat tego, na jakie frazy wyświetla się Twoja witryna, które z nich generują największy ruch, a także, na jakich pozycjach znajduje się strona w przypadku poszczególnych słów kluczowych.
Z Google Search Console warto skorzystać też, jeśli zamierzasz sprawdzać frazy ręcznie. Zanim zaczniesz analizować pozycję na poszczególne słowa, upewnij się, czy Twoja strona w ogóle znajduje się w indeksie Google. Czasami zdarza się tak, że jest ona zablokowana dla botów indeksujących. GSC pomoże Ci to sprawdzić. Jeśli nie wiesz, jak dodać stronę do indeksu, a także jak zoptymalizować ją pod konkretne frazy kluczowe, spróbuj nawiązać współpracę z agencją. Ofertę na pozycjonowanie znajdziesz tutaj: https://nprofit.net/pl/pozycjonowanie-stron-koszalin/.
Sprawdzanie pozycji strony za pomocą darmowych aplikacji
Jak sprawdzić pozycję strony w Google bez ręcznego wpisywania i korzystania z Google Search Console? Na rynku dostępnych jest mnóstwo darmowych aplikacji i programów, które pozwalają sprawdzić podstawowe kwestie dotyczące widoczności i ruchu na stronie. Należą do nich m.in. G Spot Intensys, Serprobot oraz Webpozycja.pl.
Pamiętaj jednak, że są to narzędzia dla niewymagających. Jeśli chcesz przeprowadzić kompleksową i profesjonalną analizę słów kluczowych, konieczne będzie zainwestowanie w specjalistyczne narzędzia do sprawdzania pozycji i innych statystyk.
Sprawdzanie pozycji strony za pomocą specjalistycznych narzędzi
Ostatni sposób na to, jak sprawdzić pozycję swojej strony w Google to korzystanie ze wspomnianych wyżej płatnych, specjalistycznych narzędzi, których używają profesjonaliści np. agencje SEO. Jest to oczywiście najdroższa i najbardziej zaawansowana metoda, jednak daje najlepsze efekty.
Płatne narzędzia pozwalają sprawdzić duże ilości słów kluczowych, dlatego będą odpowiednie (a nawet konieczne) do analizowania pozycji rozbudowanych sklepów internetowych. Przykładowe narzędzia SEO to Senuto, SemStorm, SerpMonster, a także Webpozycja.pl. Ostatnie narzędzie zostało wspomniane również przy darmowych aplikacjach, jednak do wyboru jest kilka abonamentów.