Należy mieć świadomość, że użytkownicy mogą bez problemu dokonać naprawy niesprawnego filtra cząstek stałych za pomocą profesjonalnej regeneracji podzespołu w serwisie. Jak wiadomo, praca bardzo zanieczyszczonego DPF będzie zaburzona. W najprostszym możliwym ujęciu oznacza to, że zdecydowanie wzrośnie liczba toksycznych substancji emitowanych do powietrza. Jeżeli szczegółowe czyszczenie filtra DPF nie przyczyniłoby się do poprawy wydajności, zalecane jest dokonanie wymiany.
Użytkownik musi liczyć się z tym, że będzie ona bardzo kosztowna. Nie można pod żadnym pozorem zapomnieć o regeneracji filtra cząstek stałych. Zgodnie z rekomendacjami producenta powinien on być bezproblemowy. Należy zaznaczyć, że wymiana filtra będzie konieczna wtedy, gdy dojdzie do uszkodzenia mechanicznego. Ponadto w rezultacie wielu lat eksploatacji może całkowicie stracić swoje właściwości. Jak naprawić uszkodzony DPF?
Co zrobić w sytuacji, gdy filtr jest zapchany?
W przypadku zapchanego filtra cząstek stałych można zdecydować się na jedno z dwóch rozwiązań. Pierwszym będzie doprowadzenia do wypalenia sadzy. Z kolei drugim umówienie się na wizytę w określonym serwisie na profesjonalne wyczyszczenie podzespołu z nagromadzonych osadów. Nie można zapomnieć o popiele, który przeważnie jest główną przyczyną zniszczenia filtra DPF. W tym przypadku rekomendowane jest skorzystanie z metody, która bardziej będzie ingerowała w ten element. Świetną opcją będzie mycie wodne pod właściwym ciśnieniem. Osoby, które są zainteresowane skorzystaniem z usług profesjonalnej firmy, powinny dokładnie zapoznać się z ofertą: https://mmtuning.com.pl/serwis-dpf-fap-poznan/.
Jak domowymi sposobami można wyczyścić filtr DPF?
Obecnie możliwości jest zdecydowanie więcej, niż mogłoby się wydawać. Nie powinno się jednak pod żadnym pozorem stosować we własnym zakresie preparatów, które mają ogromne zastosowanie w domowym użytkowaniu np. płyn do kominków. Można mieć całkowitą pewność, że nie sprawdzą się one w przypadku czyszczenia filtra cząstek stałych z zanieczyszczeń. Dokładnie tak samo będzie wyglądała sytuacja w przypadku zastosowania myjki ciśnieniowej. Użycie tego produktu może przyczynić się do uszkodzenia wkładu filtra DPF. Rekomendowane jest wtedy bardzo dokładne zapoznanie się z dostępnymi na rynku specjalistycznymi preparatami przeznaczonymi do pozbycia się osadów ze wspomnianego podzespołu.
Jak uniknąć zapchania filtra?
Jak zostało już wspomniane wcześniej, naprawa DPF może być w konsekwencji bardzo kosztowna. Warto zatem nie dopuścić do regularnego zapychania się filtra cząstek stałych. Nie można zapomnieć o odpowiedniej eksploatacji pojazdu czy wypalaniu DPF. Ogromnym błędem popełnianym przez kierowców jest tankowanie na stacjach benzynowych, które nie zostały wcześniej sprawdzone. Złym rozwiązaniem będzie także używanie olejów wysokopopiołowych. Do zdecydowanie najczęściej występujących objawów zatkanego filtra cząstek stałych należy zaliczyć problemy z turbosprężarką czy spadek mocy jednostki napędowej. Jeżeli pojawiłaby się kontrolka na desce rozdzielczej samochodu, kierowca powinien w pierwszej kolejności doprowadzić do wypalenia DPF np. metodą postojową. W najprostszym możliwym ujęciu będzie ona polegała na podniesieniu obrotów. W ten prosty sposób zostanie podana nowa dawka paliwa. Jej zadaniem jest pomoc w rozgrzaniu spalin, a także dopaleniu osadów.
Jak wyczyścić DPF bez demontażu podzespołu?
Jak naprawić dpf? Warto wiedzieć, że kwota za wyczyszczenie filtra cząstek stałych w ASO nie powinna być wyższa niż 500 złotych. Należy zaznaczyć, że jest to usługa niezwykle atrakcyjna nie tylko pod względem finansowym, ale również skuteczności. Osoby, które zdecydują się na wspomnianą regenerację w serwisie, mogą mieć całkowitą pewność, że DPF zostanie profesjonalnie wyczyszczony. Ponadto powrócą wszystkie utracone parametry. Godny uwagi jest fakt, że wyczyszczenie filtra bez wcześniejszego demontażu niestety nie przyniesie tak satysfakcjonujących rezultatów. Preparat będzie mógł usunąć tylko sadzę.